Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

LAB4SUPPLY, investigació i desenvolupament per augmentar la rendibilitat dels agricultors del sector de la figa

LAB4SUPPLY és un projecte de Recerca i Desenvolupament que té com a objectiu proporcionar als petits agricultors mediterranis una solució pràctica per fer front a les dificultats actuals.

Fotografia de la trobada amb LAB4SUPPLY
Fotografia de la trobada amb LAB4SUPPLY

DIJOUS 21 DESEMBRE 2023

Amb l'objectiu de proporcionar als agricultors del sector de la figa, ens reunim amb LAB4SUPPLY, un projecte de recerca i desenvolupament. Amb la intenció de ser una eina de presa de decisions per a optimitzar els canals de distribució. LAB4SUPPLY ofereix oportunitats i solucions alternatives de caràcter innovador i viable. I així permet als agricultors augmentar la seva rendibilitat, utilitzar cadenes de subministrament agroalimentàries optimitzades, millorar la capacitat d'adaptació als canvis inesperats del mercat i, en definitiva, poder ser més competitius.
El professor de la UPC, Zein Kallas, dirigeix la investigació, que també compta amb la participació d'Omar Guadarrama i Adrià Menendez, investigadors del CREDA (Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari).

L'objectiu de la jornada que hem compartit és la de presentar els resultats que s'han obtingut en aquest any de treball, buscar de manera conjunta com ajudar als productors i identificar els reptes de la comercialització de la figa.

"CREDA també participa en les tasques de:

  1. Revisió, mapeig i anàlisi de les plataformes de petits agricultors existents a la cadena de valor agroalimentària, així com l’estratègia de preus de la cadena de valor i la transmissió de preus al llarg de la cadena alimentària.
  2. Selecció i avaluació dels indicadors de sostenibilitat per a l’avaluació de la cadena de subministrament agroalimentària.
  3. Anàlisi de les preferències dels consumidors i la seva disposició a pagar.
  4. Col·laboració en el disseny de l’eina TIC i la seva prova.
  5. Comunicació i difusió dels resultats del projecte i impacte."*
Recopilant el màxim d'informació i compartint-la directament als productors es generarà una cadena especialitzada per optimitzar el sector de la figa. 


*Més informació : https://www.creda.es/ca/projectes-prima/lab4supply-ca

@CREDA_UPC_IRTA (Twitter i LinkedIn)