Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS 2025

Fases i calendari del procés

DIMECRES 08 OCTUBRE 2025


Comença una nova fase del procés de pressupostos participatius a Alguaire. On es demana a la població "Què faries amb 35.000 € + iva?" 
Les diferents fases són:

  1. Difusió del procés (del 6 al 15 d'octubre) Es repartiran per les bústies els díptics informatius, a més a més d'estar disponibles a instal·lacions municipals com: Ajuntament, biblioteca, bar dels jubilats, poliesportiu. Per a totes les entitats del poble, com a agents socials i de participació del municipi, es farà una sessió de presentació per a explicar aquesta edició i quines novetats s'hi incorporen. Dijous 09 a les 21 h a la sala d'actes de l'Ajuntament.

  2. Taller d'elaboració de propostes: 16 d'octubre a les 19 h a la sala d'actes de l'Ajuntament, de manera participativa presencial i dinamitzada per experts on les persones majors de setze anys podran presentar les seves propostes. D'aquesta sessió en sortiran les propostes que inicialment passaran a la fase de votació. 
    LES PROPOSTES QUE FEU HAURAN DE COMPLIR ELS SEGÜENTS CRITERIS: 

    • Que siguin legals, que facin referència a competències directes i assumides per l'Ajuntament i ser viables tècnicament. 

    • Referides a projectes d'inversió i amb un cost no superior a trenta-cinc mil euros. Ser concretes i avaluables econòmicament. 

    • Plantejar accions inclusives i socialment equitatives. Tenir una visió d'interès general i de gaudi per a tota la població.

    • Són inversions a noves estructures, senyalització, adequació de parcs i jardins, creació de zones verdes, parcs canins, rocòdrom... 

    • Són inversions de renovació d'infraestructures: reposició de mobiliari urbà, pavimentació de carrers, arreglar voreres... 

    • Són inversions de rehabilitació de patrimoni en mal estat: monuments històrics, edificis, fonts... O inversions en TIC: creació de pàgines web, aplicacions informàtiques...

    • No són inversions: despeses de contractació de personal, subvencions o ajuts, subministraments, despeses de cultura i esdeveniments, activitats extraescolars o esportives. 

  3. Validació tècnica de les propostes (del 20 d'octubre a l'11 de novembre) Una comissió tècnica formada per personal tècnic s'encarregarà d'avaluar que els projectes rebuts compleixin els criteris del procés. 

  4. Votació (del 12 de novembre a les 09:00 h, al 19 de novembre a les 14:00 h) Podran votar fins a 3 propostes del formulari les persones majors de setze anys empadronades. Es facilitarà el vot presencial a part del vot electrònic. 

  5. Presentació dels resultats: El 21 de novembre. 

Pots informar-te a: Les oficines municipals, eAgora i xarxes de l'Ajuntament, així com la web d'informació i registre de participació: https://alguaire.decidimcatalunya.cat/

De
l'edició 2024 podeu veure els informes de valoració de propostes i retorn de resultats al final de la pàgina web: https://alguaire.decidimcatalunya.cat/processes/pressupostos2024

La
proposta guanyadora fou l'arranjament del tram de camí de la canaleta que iniciarà les obres aquest octubre per un import adjudicat de 46.390,80 € (IVA inclòs).